8.58 am , 20.Februari.2011
POSTED ON 19 February 2011 AT Saturday, February 19, 2011 \ leave a comment (0)
Assalamualaikum . hye dear bloggie ! ..

wah ! semangatnya aku 0n9 pagi-pagi ne . HEHE .
jap lagi nak going to Papar . nak print kerja kelas .
KEDUDUKAN PELAJAR TINGKATAN 3 SIDDIQ tajuk nya . HEHE
susah lah jadi Setiusaha Kelas nie . banyak kerja weh !
kalau boleh aku tak nak ada jawatan dalam kelas , tak dapat markah untuk KOKUM pun .
if ada jawatan dalam sekolah tak apa , ada juga markah .
but , guru kelas suruh aku pegang jawatan tuh or aku tak bagi kerjasama dalam kelas .
adoi ! aku malas nak buat kerja nie, dah lah busy dengan homework .
nanti aku lambat buat kerja kena marah pula . HOHO.
dari last month lagi cikgu suruh aku buat but ,aku tangguhkan jaa .
because , pentadbir sekolah bubarkan kelas yang dahulunya ada 4 kelas dan now, 3 kelas jee .
selain itu , nama kelas pun kena tukar , antaranya -

(A) 3 AMANAH - 3 SIDDIQ  (B) 3 BESTARI - 3 TABLIGH  (C) 3 CEMERLANG - 3 FATANAH .
(D) 3 DEDIKASI - kena tutup .

ramai students baru masuk go to our class . pelajar 3 Siddiq ada 40 orang .
oh tidak ! banyak nya . kelas pun dah jadi sempit .dulu students , 30 persons jaa .
bertambah 10 orang . ramai gila weh ! dah lah aku ne jenis lambat sikit dalam education ne .
bertambah-tambah lah lagi lambatnya . aku lagi duduk kat belakaaaannnggg sekali . grr --'

ada juga kebaikan nya kena buat macam ne and ada juga keburukannya .
berikut aku listkan eh ? HAHA .

KEBAIKAN.

a) kelas tak perlu di gabungkan.
ye lah .. dulu kelas kena gabung dalam 2 kelas ada 1 subject . faham tak ? HAHA . sorry aku susah nak explain something . ayat aku tunggang terbalik . kadang-kadang aku terpaksa explain dua-tiga kali and aku sedar aku lari dari topik . HAHA . back to the real topic. kat sekolah , kekurangan guru . thats why ,kelas kena gabung.

b) tak perlu duduk bersesak-sesak.
ye lah.. dulu kena duduk berhimpit-himpit or dalam erti kata lain , bersesak-sesak. pelajar terlampau banyak kan. tambah lagi kelas kena gabung . bayangkan , dalam satu kelas ada 30 orang . and another class pun ada 30 orang . mean , ada 60 orang dalam satu kelas dan satu matapelajaran ! oh mak aih --'

c) guru tak perlu cari tempat nak mengajar dan pelajar tak perlu berjalan.
bukan apa sayang. kelas kan ada ramai pelajar, jadi mana lah muat 60 orang dalam satu kelas . so , kami study at Makmal Bahasa or Bilik Motivasi .

KEBURUKAN.

a) pelajar bertambah.
ye lah. dah pun buat pembubaran. jadi bertambah la students.

b) bising.
memang ! ramai students yang 'banyak mulut' antaranya AKU . HAHA .

c) susah nak belajar.
mesti lah kan? dah lah pelajar bertambah . guru pun pening kepala nak mengajar . bising , siapa dapat belajar dalam keadaan bising . kau boleh ? BOLEH ? aku TABIKK ! HAHA .

oke lah sampai satu jam aku buat entry ne . nak mandi jap lagi . WANGI dah aku . HAHA . betol eh , aku wangi sangat-sangat ! nak hidu ? nah ambik ketayak ne ! WAKAKA . gurau jek sayang . hehe . oke lah chow dulu . GOOD MORNING ! tata ;)