Cukuplah kaum Hawa!
POSTED ON 10 October 2011 AT Monday, October 10, 2011 \ leave a comment (0)

"Lelaki buaya darat, busyet aku tertipu lagi. Mulutnya manis sekali tapi hati bagai serigala"- Ratu

"Sudahku bilang jangan terlalu yakin, mulut lelaki banyak juga tak jujur.."- Rossa


Kenapa artis perempuan kebanyakan buat lirik lagu macam ini hah? Sedangkan kaum Adam taklah seteruk mana pun. Mungkin sesetengah perempuan pernah bercinta dengan kaum Adam yang teruk kot? Sampai frust menonggeng dan mencipta lirik lagu yang menghina kaum Adam. Sebenarnyakan if lagu ini dimainkan di radio, aku selalu terfikir apa perasaan kaum Adam bila mendengar lagu tersebut. Marah? Kecewa? Atau ketawa? Jika aku seorang Adam, aku rasa sedih lah sebab kena cakap macam itu kan? Memanglah kaum Adam ini nakal sikit, tapi tak perlulah nak buat lirik lagu segala. Kesian.

"buat apa nak kesian? diaorang pernah fikirkan perasaan kami?"- ini mungkin jawapan dari reader-reader yang membaca blog ini bukan? fikir sekali lagi, kaum Adam ada tak mencipta lagu yang merendah-rendahkan kaum Hawa? ada? setahu saya tak ada. Nak bukti? boleh. teruskan membaca ye :)


"wanita seluruh dunia, ku ingin kau tahu. bahwa aku cinta kamu semua wahai permaisuriku"- P.pistol

"dewi, kaulah hidupku aku cinta padamu sampai mati."- Dewa


See? Baca lagi lirik tersebut. Ada tak kaum Adam rendahkan kita kaum Hawa?  Maybe ada, tapi taklah sampai artis perempuan buat lagu zaman sekarang kan? So, cukuplah buat lagu yang karut-mengarut itu. Saya perempuan, saya pula yang bengang. Kesimpulannya, cinta itu ketawa dan airmata