Today Is A Fairy Tale.
POSTED ON 09 February 2012 AT Thursday, February 09, 2012 \ leave a comment (2)
SOURCE
Hai semua! Apa khabar? Saya shoo baik, hehe. Hari ini sangat best! Tersangat-sangat seronok. Pasal apa? Jom baca okay? Hehe.

Awal pagi tadi, ada perjumpaan Kelab Pengawas SMK Bongawan II. Mula-mula kena beri jadual bertugas untuk di kantin, pondok, ronda kelas time rehat, dengan jaga gate sekolah. Saya pelik, kenapa nama saya tak ada langsung dekat jadual itu. Lepaih tuh, Sir Osman umumkan ketua pengawas tahun 2012 iaitu Ag Norhamim Ag Omar, budak form 5 sekaligus budak kampung saya juga. Waa, dah dua tahun dia pegang jawatan ini. Hebak hebak!


Actually, saya dah kata lama dah dengan kawan-kawan pengawas saya. Kalau saya takda jawatan dalam Kelab Pengawas neh, saya taknak jadi pengawas. Bahaha! Over kan? Kira nak jawatan Penolong Ketua Pengawas tapi kawan saya pula yang dapat. Mencik mencik. Saya jadi Setiausaha dan Ketua Pengurusan Perhimpunan. Ewah, best kan? Minggu depan saya bertugas jadi MC. heuwwwwwwwwwwww!


Tadi, ada perutusan Kesusasterawan dan Kesenian Islam Nusantara melawat sekolah kami. Rata-rata semua sasterawan lah dekat Nusantara neh. Hebak lah sekolah saya sebab dapat lawatan daripada sasterawan Thailand, Indonesia, Singapura dan juga orang Semenanjung. Sasterawan yang paling best dari Thailand dengan Johor. Yang Thailand tuh, dia siap baca puisi bahasa Thailand. Bahaha, memang saya gelak habis lah.

Lepas itu, masa dalam sesi pertanyaan dengan sasterawan Johor, dia suruh tanya soalan. So saya tanyalah soalan berbunyi "bagaimanakah encik mendapat ilham untuk menghasilkan sebuah puisi?" Lepaih tuh, dia dengan relaks sekali menjawab "saya nampak awak pun, saya dapat ilham dah.." Serious malu sebab semua orang gelakkan saya termasuk pengetua. Whatdeeee.. Kemudian sasterawan itu buat puisi khas untuk saya. Saya ingat yang last sekali jew yang berbunyi "aku cinta pada mu tetapi hanya sementara saja.." LOL.

Okay lah, saya out dulu. Bye!