Chocolate Caramel - Part 2
POSTED ON 20 December 2011 AT Tuesday, December 20, 2011 \ leave a comment (3)
"Mak cik! Chocolate Caramel 3 mug tau. Nak panas-panas. Extra Caramel eh! Saya bayar lebih.." Kata Melly sambil mengambil Sandwich Tuna.

"Amboi Melly, kebulur ke?" bahu Melly dicuit. "Eh, abang Gongchan. Melly haus, tadi cikgu Kimia denda Melly lagi sebab lambat masuk kelas. Hihi." Gelak Melly. "Haha! Melly neh. Nakal tau!" Kata Gongchan sambil mencubit dagu Melly. Melly tersipu malu.

"Hm, abang pergi dulu eh. Nak jumpa Penolong Kanan kejap.. Katanya ada perkhemahan nanti." Kata Gongchan sambil menghirup Strawberry Blend nya. "Okey bang. Bye!" Jawab Melly.

Gongchan, 17, Seoul

Melly duduk seorang di meja kantin bersebelahan dengan pokok ceri. "Minggu depan dah musim luruh, alamatnya botak lah ceri merah neh.." Bisik Melly sendiri. Dia sedih, setiap kali musim luruh, dia dan keluarganya akan ke London. Tempat dimana dia dilahirkan. 

"Eh budak! Kau jangan kacau Gongchan la. Kau tau ke dia tuh siapa? Dia tuh boyfie aku tau tak?!" Kata Micha, pelajar paling famous dalam sekolah Cherry Seoul itu. Dia dan geng "Girly" nya sering menggangu Melly.

"Akak, saya tak kacau pun Gongchan kak. Kitaorang cuma berbual kosong jela. Lagipun kan kak, dalam Facebook abang Gongchan, status dia Single pun. Akak syok sendiri eh?" Perli Melly sambil ketawa terbahak-bahak.

"Eh budak neh! Kau nak rasa cepukan berdarah aku neh ke?" Herdik Micha. "Apa? Kau nak cepuk dia? Sebelum kau sentuh badan Melly, kau rasa dulu penangan siku aku neh!" Sampuk Kimbum yang kebetulan duduk di meja belakang Melly.

Segera Micha dengan geng "Girly" nya berlalu dari situ. Masing-masing menyampah dengan sikap Kimbum dan Melly. 

"Eh Sengal! Pehal kau backup aku? Kau suka aku eh?" Kata Melly sambil mengerdipkan matanya berulang-kali. *bajet cute!* "Hahahaha! Eh budak, kau tuh lembik. Senang kena buli. Aku sebagai pengawas kat sekolah neh, wajib menjaga keamanan sekolah ini tau.." Balas Kimbum dengan bangganya.

"Eh eh mamat neh, aku ada tali pinggang hitam taekwando tau. Taulah aku fight sendiri!" Sambil menjulurkan lidahnya yang kemerah-merahan itu.

----------

"Okay pelajar. Jangan lupa kerja rumah Biology neh tau. Saya nak semua siap! No excuses." kata Cikgu Biology Melly dengan tegas. 

Tok tok tok. Ketuk Kimbum. "Cikgu, maafkan saya. Pengetua panggil Melly Hanako, sekarang." Melly segera keluar kelas dan menuju ke bilik Pengetua.

"Aku ada buat salah ke? Aku takda flying kick lagi budak lelaki dalam sekolah neh.." Fikir Melly. "Melly, kemaskan barang awak sekarang, ayah awak akan menjemput awak. Awak akan terbang ke London sejam lagi.."

"Eh, pehal cepat sangat? Bukankah minggu depan cikgu?" Kata Melly buntu. "Nenek awak koma, Melly.." Kata Pengetua. Melly tersungkur, Kimbum segera menyambut! 

Labels: