Chocolate Caramel - Part 3
POSTED ON 22 December 2011 AT Thursday, December 22, 2011 \ leave a comment (2)

Kimbum mengelap muka Melly dengan lembut. "Kesian Melly, tentu dia sangat terkejut" Kata Kimbum sambil mengeluh. "Cantik tomboi neh hah.." Kimbum ketawa sendiri.

"Wachaaaaaaa!" Melly menendang perut Kimbum. "Kau nak sentuh aku? Langkah mayat aku dulu!" teriak Melly dengan kuat!

"Tokkkkkkkkkkkkk!" kedengaran bunyi hentukan kepala Melly. "Adoii! Sakitlah sengal!" Balasnya sambil mencumbit bahu Kimbum. "Eh budak, aku tak bernafsu pun nak sentuh kau okay. Pleaselahhh!" Balas Kimbum sambil menolak kepala Melly.

"Aku kat mana neh? Kau culik aku eh sengal?" kata Melly ketakutan. "A'ah, mami dengan papa kau jual kau. Bolehlah jadi pengganti pembantu rumah aku yang sedang cuti tuh." Kimbum gelak sakan!

Melly mengerutkan dahinya. Comel! bisik Kimbum. "Eh, taklah, mami dengan papa kau suruh family aku tengok-tengokkan kau. Esok pagi baru mereka pulang." Kimbum tersenyum. Nampak lagi lesung pipitnya yang dalam.
----------
"Melly, abang nak beritahu sesuatu kepada Melly. Tunggu abang dekat Parkson jam 4 petang nanti tau. Abang belanja Melly Chocolate Caramel nanti :)" Mesej dari Gongchan itu, dibacanya berulang kali.

"Hai Melly" sapa Gongchan. Terkejut beruk Melly bila orang yang ditunggunya telah tiba. "Mungkin aku terlampau emo baca mesej neh tak, sampai tak perasan abang datang." Melly bermonolog.

Gongchan memegang tangan Melly! Lembut selembut sutera. Melly berdebar. Dia cuma tersenyum.

"Melly, semenjak kita terserempak masa Pameran Buku Antarabangsa di kota dulu, abang dah jatuh hati dengan Melly. Abang dah lama nak luahkan tapi abang belum ada keberanian.." Luah Gongchan perlahan-lahan. Bimbang Melly terkejut.

"Abang, Melly pun sukakan abang. Melly malu nak berterus terang. Melly taknak Micha kacau Melly lagi. Melly gembira cinta Melly tak bertepuk sebelah tangan.." Kata Melly tersipu malu.

Dari jauh, Kimbum melihat kemesraan antara Gongchan dan Melly. "Pranggggggggggg!" ditendangnya tong sampah berdekatan dengan lif Mc'Donald. Cemburu! "Apakah aku terlambat?" Hati lelakinya berbisik.

Labels: