Chocolate Caramel - Part 6
POSTED ON 13 January 2012 AT Friday, January 13, 2012 \ leave a comment (0)
Gong Chan, 21 tahun, Seoul.

"No way mama! Saya takkan kahwin dengan Micha! Saya tak suka dia, pleaselah mama.

Rayu Gong Chan. Dia mungkin masih boleh terima Mama nya cuba merapatkan dirinya dengan Micha. Tapi kahwin? Cuma Melly Hanako yang berhak terhadap dirinya.

"Melly.. manakah awak sayang. Abang rindu Melly. Isk" Tangisnya sambil menatap gambar Melly. Meskipun 4 tahun Melly telah menghilangkan diri, sayangnya pada Melly tak pernah berkurang.

"Gong Chan, kenapa awak neh? Dari dulu sampai sekarang asyik Melly saja awak sebutkan. Apa kurang saya dengan dia hah?!" Micha marah, teman lelakinya asyik memikirkan budak yang di anti nya.

"Kau pergi berambuslah! Aku tak suka kau okay! Takkan pernah!!!!!!!!" Gong Chan menjerit. Lantas di capainya kunci kereta BMW terus di pandu laju ke arah bandar. 

"Dasar lelaki tak kenang budi!" getus Micha.
----------
"Melly oh melly? Kau dengar tak aku tanya neh?" Kim Bum menanya setelah Melly mendiam seribu bahasa.

"Ya? Er... Malas lah aku nak cerita pasal dia. Lupa kan je la kay?" Melly menjawab. "Sengal, aku nak pergi kaunter neh. Nak tambah Chocolate Caramel aku. Nak habis dah. Kau nak kirim pape?".

"Takda Melly, kau pergilah. Aku tunggu kat sini. Hati-hati nenek!" Kim Bum menyakat.

"Terima kasih cik, sila datang lagi." Melly senyum kepada pekerja itu. 

Bushhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.. Melly terjatuh. Habis basah lencun bajunya tertumpah Chocolate Caramel.

"Kau ada mata ke tak! Lain kali, jalan tuh tengok orang siket.

Melly bangun. "Nak mati orang neh, kau tunggu" Hatinya berbisik. 

Dushhhhhhhhhhhhh! Melly menumbuk sepenuh hati. Lelaki itu terjatuh.

"Melly?" Jerit Gong Chan. "Abang?" Melly menjawab.

Kim Bum berdiri di sisi Melly. Hatinya benci. Benci pada Gong Chan! "Apa dia akan merampas Melly dari ku?" Dia bertanya kepada hatinya sendiri. Dan dia tak akan pastikan perkara itu terjadi. Takkan sesekali!

Labels: