Chocolate Caramel - Part 7
POSTED ON 14 January 2012 AT Saturday, January 14, 2012 \ leave a comment (2)
Kim Bum, 20 tahun, Seoul

"Kau buat apa kat sini Gong Chan?" Tanya Kim Bum. "Err, takda, aku nak rileks kejap. Stress." Jawab Gong Chan sambil menatap muka Melly yang telah 4 tahun lamanya tidak bertemu.

"Sengal! Aku nak pulang neh, nanti mami aku marah pula aku balik lambat. K?" Melly sebenarnya malas nak bersua muka dengan Gong Chan. Cukuplah sekali hatinya disakiti.

"Melly nak balik dah? Abang hantarkan Melly ya?" Pujuk Gong Chan, dia perlu memberitahu sesuatu kepada Melly.

"Eh takpa. Korang cerita lah dulu. Lagipun, Melly ada bawa kereta sendiri. Okay? Bye guys!" Melly berlalu. Terburu-buru dia meninggalkan Kim Bum dan Gong Chan seperti dikejar hantu.

"Gong Chan, sudahlah kay. Aku tahu kau nak kahwin dah dengan Micha tuh. Kau jagalah Micha baik-baik. Lupakan Melly." Kim Bum menasihati Gong Chan. 

"Aku taknak kahwin dengan Micha. Aku tak sayang dia sebagaimana aku sayang Melly. Aku tahu kau rapat dengan Melly. Tolong rapatkan kami semula, please?" Rayu Gong Chan. Dia tahu cuma Kim Bum yang dapat membantunya.

"Sorrylah, aku tak dapat nak tolong kau. Perasaan ini mana boleh main paksa." Jawab Kim Bum.

Hmmm.. Gong Chan termenung jauh. Dia tahu Melly masih menyayanginya.
----------
Kring kring.... Pantas saja dia mengangkat telefon tersebut. Pelik, pemanggil tidak dikenali.

"Hello? Ini siapa?" Tanya Melly. Dia pasti itu Gong Chan. 

"Melly, minggu depan ibu bapa saya akan ke rumah awak."

"Untuk apa? Mana ada majlis apa-apa kat rumah saya." Melly menjawab acuh tak acuh. Malas Melly hendak melayan lelaki tersebut.

"Actually, saya dah bagi tahu ibu bapa saya mengenai awak. So, minggu depan keluarga saya akan merisik sekaligus meminang awak. Mungkin akan terus bertunang.." Jawab lelaki itu tenang.

"WHAT?!!" Melly terkejut. 

Labels: